perjantai 21. syyskuuta 2012

Live while we're young

Heeippa! 

Noniin, voin nyt ylpeenä sanoa, etten panikoinut turhia eilen ensimmäisenä koulupäivänä uudessa koulussa! 
Oikeestaan, siellä oli jotenki tosi mukavaa. Musta vaa tuntuu, että mulla on kokoajan kauheesti todistettavaa, että mä oikeesti kuulun sinne, ja pysyn muiden mukana opetuksessa. Se kyllä saattaa olla vähän hankalaa, koska muut siellä kurssilla on siis ihan natiiveja, ja opiskellu ne periaatteessa jo kerran aiemmin koulussa. Oonhan mäki tietenki opiskellu englantia nyt ihan tarpeeks monta vuotta ja niin, mut noi on tosiaan niiden äidinkielen tunteja, mikä tarkottaa runoanalyysejä, esitelmiä ja puheharjotuksia, kirjotustehtäviä ja Shakespearen lukemista, mikä on jo ihan tarpeeks vaikeeta jo suomeksikin.

Meillä on nyt muutaman viikon päästä ensimmäinen esitelmä, ja voin kertoo, että mua pelottaa aika paljon. Tiiättekö, ku esitelmää ku alkaa pitää, jännittää jo paljon vaikka se olis omalla äidinkielellä tutulle ryhmälle. 
Mä kerron tuntemattomalle ryhmälle suomalaisesta perinneruuasta englanniksi. Pitäkää peukkuja.

onko kellään muulla esiintymispelkoa? help meee

Onnistuin tutustumaan muutamaan tyyppiin tuolla kurssilla, eli eiköhän niitä kavereita munkin suuntaan ala tulla :--D Iida tulee huomenna käymään meillä täällä, taitaa suuntana olla ostoskeskus. Jos mä selvitän millä bussilla pääsen sinne, mieluiten ajoissa...Oon vähän kujalla vielä noista busseista. 

Hostperhe lähti tänään yöksi pois, ja oon päättäny pyhittää tän illan leffoille ja musiikille ilman kuulokkeita. Isoja suunnitelmia, kyllä.
Ps. just so you know, jos tuutte koskaa käymää briteissä, jos ruokapaketissa lukee 'sweet chili', se ei ole sitä, sanoo oona joka juo edelleen mehua jäätäviä määriä.










pictures from weheartit

<3oona


4 kommenttia:

  1. Mulla alkaa yliopiston luennot ja tunnit ja mitä niitä nyt onkaan vasta ensi viikolla! Jännittää kyllä, mutta oon toisaalta hirmu innoissani! Minkälaisia/minkälainen oli sun ensimmäinen tunti?
    Hauska kyllä kuulla muidenkin fiiliksiä opiskelusta täällä päin! :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. mä oon GCSE on english language kurssilla, ja mitäs, ihan perusjuttuja tehtiin :---D juteltiin ryhmän kanssa, sit saatii kasa papereita ja päivämääriä ja esitelmä muutaman viikon päähän :---) eli ei mitään erikoista, kerron sitten enemmän kun tulee jotain :---D pelottaa vähän, koska musta taso on aika vaativa :--D

      Poista
    2. Ooh ite en uskaltais ottaa englannissa englannin kurssia :D Mua jo muutenkin jännittää mun tulevat essen kirjoittamiset (mutta mä oonkin surkea enkun kirjoittamisessa, joten ehkä siksi en uskaltais ottaa tota kurssia! ^^'')
      Joo ois tosi mukava kuulla lisää :D Mäkin päivittelen fiiliksiä kurssista kun ne ensi viikolla starttaa! Hauska vertailla sitten miten nää meidän kurssit eroaa xD:D

      Poista
    3. noo, mua ei otettu sinne helpommalle kurssille, eli menin sitte vähän vaativammalle :------D katellaan miten pärjään! ja niin, tänne kyllä kirjottelen sitten kuulumisia :--)

      Poista